Маказа

Род, народ, родина

Хармония и сила

Човек, дух, природа. Семинари. Тренинги

Българска магия

Поверия, обичаи и още нещо

Завръщане към корена- My Workshops

Ритъм, музика и песен. Живата наука в предания и песни

Древност и наследство

България днес истинска магия- фестивали. Древността е тук- Кукери и Нестинари.

Места на силата. Човек и природа, Слънце и Луна, Небе и Земя

Светилища и храмове от древността. Свещари

петък, 26 октомври 2012 г.

Сезон 2014


Сезон 2014

Този и който познава своя корен, той познава себе си.

Коледната обредност, песни и магия, споделяне и зареждане със сила от нашата земя. 

Скъпи приятели, по желание на приятелите студио Мандала създадох още едно преживяване за вас. Каня ви на едно истинско българско събитие в събота 20.12.2014 г. на адрес София, бул. Княгиня Мария Луиза №58, 1202. Нека да ви отведем в далечни и отминали времена, където да почерпим знание и сила от предците си, от природата, от традицията и магията на българското старо знание. Семинарът е посветен на Коледната обредност и е уникален по своята същност. Там ще имаме възможност да се свържем дълбоко със себе си и чрез музиката и песента, споделянето и топлината ще се захраним от корена си.

В традицията и обичаите на един народ е вплетено знанието за Вселената, Бога и човека. Какво ли знание е стаено в Българските обичаи и обреди за Зимата- за Коледа? Как нашите предци са почитали небесните и природни сили, как са общували с тях- възможно ли е да надникнем и станем част от това тайнство?Това е музикално преживелищен семинар посветен на Коледните обреди. Заповядайте за да преживеете повече от силата на българските си корени- дълбокото и тайното ни очаква. А аз очаквам вас. за повече информация вижте:

"Силата на Българския Корен - фолклор и мистика по Коледа" и се запишете на страницата на събитието.
https://www.facebook.com/events/316538408550392/?ref=4


Две Коледни песни
Лято
Беглика е преживяване. Тази година преживяването бе и за нас като участници, както и за хората които бяха наши гости на уъркшопите ни по пеене. Едно голяма благодаря от мен като водеща, за това че пяхме заедно и сътворявахме вселената от звуци, затова че от сърцата ви бликаше такава топлина, че исках да ви оставя само вие да пеете, а аз да ви слушам. Благодаря и на хората пренесли нашата традиция, текстове и песни през вековете, така че те да бъдат достъпни за нас днес, благодаря на времето, въпреки страховитата нощ в петък, благодаря и на човекът до мен Влади, благодаря и на себе си и на организаторите. Преживяното е научено, прочетеното често се забравя, но който вижда с очите на сърцето, той не забравя. Нека песента бъде с вас и нека да ви носи радост и сила. Връзката с нашата култура, с нашата земя и с енергията на поколенията живели преди нас тук е свещена. Нека да я съхраним и пазим като се радваме, общуваме и пеем заедно. Доскоро приятели. 
Публикувам снимки от мероприятието и очаквам да ми пратите и вашите записи, за да ги включа в колекцията сътворила магията на фестивала и тази година. 










































































БЕГЛИКА 2014
Очаквайте ни на това прекрасно място насред зелените поля и гори на красивата Родопа планина. Ние ще сме там, за да се слеем с песента на предците и птиците, за да научим още нещо за себе си и живата природа. Какво винаги Беглика не е просто фестивал, Беглика е преживяване за всеки, които се е докоснал до красотата на непосредственото общуване със земята и нейните наследници- племето на Бегликчани. И тази година ние ще бъдем част от нейни музикални водачи. Вземете си шалте, удобни дрехи и ни потърсете. Уъркшопът ще се състои на поляните на фестивала, като информация за точното място ще бъде огласена на место при организаторите. Часът ще е утре на обяд, но предвиждам да направим и едно истинско пеене край вечерен огън, ако организаторите разрешат. Приключението започва. Очакваме ви.  

Здравейте приятели, ето че и тази година дойде време за пеене на зелени поляни. Заповядайте отново на Седянка в парка Заимов на 29.06.2014 (неделя), от 18.00 часа в гр- София. Сборен пункт пред Театър София, пеенето ще се проведе на поляните в парка. 
Както обикновено вземете си удобни дрехи и постелки. Вземете ваш приятел, близък, дете. Нека да продължим с изучаването на нашите песни и обичаи стаили великата мъдрост на страната ни, да поговорим за летните ни празници посветени на Слънцето- Еньов ден. Да надникнем зад завесета на вековете и да видим как нашите предци са тачели светлината и са се зареждали с здраве и живот от Слънцето. Заповядайте! ОЧАКВАМ ВИ. 

https://www.facebook.com/events/801953429825702/?context=create&ref_dashboard_filter=upcoming&source=49#

Сезон 2013

Родопите-музика, мистика, човек и космос

Здравейте приятели, тази неделя ви каним на една музикална среща- мистиката на родопската песен. Мястото е Оборище 73 гр. София. Срещата е от 16.30 часа и ще продължи около два часа посветени на музиката, споделянето и с песни и ритми, ще обърнем отново внимание на загряване на гласа, на наученото до момента, на това как с музиката да направим живота си по-красив. музиката като вибрация и възможност за достигане до вътрешната мъдрост е заложена в нас като човешки същества. Всичко това ще стане възможно и чрез изучаването на песни от българския фолклор и традиция. Новият цикъл песни, с които започваме тазгодишните събирания ще идват от планината на Орфей- Родопите. Мистика, музика и човекът като космос. Заповядайте. Очакваме ви!

Българанима / Bulgaranima
За да получавате покани от нас за провежданите събития трябва да стенете член на нашата група във Фейсбук. Там ни търсете като "Българанима / Bulgaranima". След получаването на заявката ви ние ще ви включим в групата, за да сте информирани и да може да си намерите и текстовете на песните и да споделяте вашите преживявания. Очакваме ви.
Привет на всички пеещи сърца!

На 03.11.2013 от 19:30 часа заповядайте в Читалище Алеко Константинов ул. Оборище 73 в София да раздвижим отново вълните на Космоса със звук и вибрация.
Време е!

Заповядайте с нови сили и този сезон - да стартираме с песни и ритъм в Читалище Алеко Константинов на ул. Оборище 73, София - в неделя късния следобед, срещу испанската!

След дългото лято сме пълни с желание, отново да ударим барабаните и да зазвъним със сърцата си!


За тази година има подготвили още нови разработки и курсове за вас ;-). 


Ще правим пътуване в света на музиката и духа, ще търсим и изследваме дълбините на своите корени, род, култура и личност.
Ще работим върху вътрешните си изживявания и външните си отражения, ще се уповаваме на любовта и силата в нас да променяме нещата.
Ще сме заедно по пътя, в който търсим себе си и другия, ще общуваме, ще се откриваме и радваме на света.
Ще приемаме онова, което ни се дава с благодарност и ще се учим как да Бъдем себе си, отново!

Очакваме ви, приятели...
Доскоро.

Facebook: Ритъмът на космоса

четвъртък, 4 октомври 2012 г.

По радиото



Споделям интервюто си в радио Пловдив, посветено на цикъла женски празници в българската традиция.

Представям ви първата част от интервюто.



Това е запис на предаването По нашенски с Калинка Згурова и нейни ученици в радио Хоризонт в неделя.
Благодаря за поканата в предаването на Юлия Цанкова- водещ на "По нашенски с Калинка Згурова и нейни ученици", благодаря на голямата българска народна певица от Мистерията на българските гласове- Калинка Згурова и мой учител за голямата й любовта към българското и към музиката, благодаря за огъня, който пали. Както самата тя казва "Ние сме огнените хора". Така е. Тук изпълнявам две песни от магичната Родопа планина под съпровода на Емил Тодинов на каба гайда. Прекрасен си Емо. ;-)
Ако трябва да съм честна...аз така си връщам силата и сега я споделям и с вас. Една малка българска приказка.


 



IYI

Приятели здравейте, утре неделя заповядайте във второ студио на Българското национално радио от 14.00 часа, ако искате да чуете изпълнения наживо на българска народна музика.
Мен не ме търсете сред публиката, защото ще съм на сцената. Ще изпълня няколко песни от магичната Родопа планина, а на гайдата ще ми приглася Емил Тодинов. За тези, които не могат да присъстват могат да ни гледат наживо по радио Бинар- BINAR.BG.
IYI



http://bnr.bg/horizont/post/100652106/po-nashenski-ot-vtoro-studio-na-bnr

Това е  интервю за Българското Национално Радио, което направихме в деня на Музиката 27.10. свързано с народното пеене и посветено на деня на Музиката.
Интервю с Ана Българско Национално Радио/ Interview with Ana Bulgarian Nationa Radio
                                          
В ефира прозвучаха мислите на Учителя Петър Дънов за музиката, както и прекрасната песен "Катерио моме". Отправям голяма благодарност към Нина Колева, по чиято покана бях гост на Българското национално радио по такъв прекрасен повод. Публикувам интервюто за всички вас, които иска да го чуят и да станат съпричастни на прекрасните послания, които отправихме в ефира над цяла България.



понеделник, 24 септември 2012 г.

Песента на детето и майчиният глас



                                 Песента на детето


       Знаят ли майките за българските люлчени песни?

 Звукът в утробата
(Пренатално пеене.)


Когато стартирах с часовете по народно пеене една от най-важните задачи бе да създам група за пеене за бременни и да подпомогна укрепването на връзка между съвременните бързащи супер майки и традиционната българска народна песен, между тях и техните  неродени още бебчета. Е това бе преди години...децата, като аз ги наричам "Пеещите бебета" сега на на по 5-6 годинки. Тоест първата част от моята задача бе изпълнена. Сега имам нужда от вашата подкрепа. 
Знаят ли майките за българските люлчени песни?  

Гласът е неповторим инструмент, с който можем да се свържем със себе си и да се хармонизираме и отпуснем. 

Когато майката пее тя има възможност да изследва гласа си, да се хармонизира. Това способства да с изгради една много важна връзка- ранната връзка майка- дете, защото знаете, че емоциите силно влияят на деликтната връзка на майката и бебето в утробата й. Затова всяка песен, всеки тон, всяка положителна или отрицателна емоция подпомагат детето да усеща връзката си със света, чрез дъха, пулса, гласа на майката. 



Какво знаем за връзката на майката и детето, как тя е застъпена в традицията на старите народи, какъвто е и нашият? Искам да получа жива обратна връзка, както от жени, които са идвали при мен на пеене за бременни, така и от такива, които не са, но имат опит. 
Моля да споделите личния си преживявания, както и наблюдения по време и след бременността, каква е връзката ви с детето и дали пеенето е подпомогнало тя да укрепне?

Моля, дайте лични впечатления и препоръки.Всеки от нас носи своята песен, но дали някога я е чувал или е изоставена някъде нечута? 


Ще кажа наколко думи за пренаталното пеене...някой са чували, други не. Няма нищо ново под слънцето. Всичко  е песен. А пренаталното пеене е песента на майката, тази която тя пее на своето дете, докато е бременна. Може да се каже, че това е първата песен, реч и глас, които детето "чува" докато е в утробата. И нали не се съмнявате, че навремето майките и бременните са пеели и са създали огромно богатство от песни, които да пеят и следващите поколения жени. Е, да аз вече открих и в момента обработвам един набор от такива песни. Ако има желаещи, ще сътворим и час, но първо ми трябва вашето мнение. 



Една история от Африка, която обичам

От всички африкански племена, които все още съществуват, племето Химба е от малкото, за които рождената дата не е денят, в който децата са родени или заченати, а денят, когато майката решава да има дете.

Когато жената Химба решава да има дете, тя сяда сама под някое дърво и започва да се ослушва, докато не чуе песента на детето, което иска да дойде. След като я чуе, тя се връща при човека, който ще бъде баща на детето, и му пее песента, докато той не я научи. Когато се любят, за да заченат физически детето, те пеят песента му, за да го поканят да се всели в плода.
Щом забременее, майката учи акушерките и старите жени от селото на песента на детето и когато то се роди, те се събират около него и пеят песента му, за да го посрещнат. Докато детето расте, всички от племето научават песента му. Ако детето падне или се нарани, някой го вдига и пее песента му. Когато детето направи нещо прекрасно или преминава през ритуалите на пубертета, хората от племето пеят песента му в знак на почит. 
В племето Химба има още един случай, когато "песента на детето" се пее на човека, на когото принадлежи. Ако някой Химба извърши престъпление или нещо, което е противоречи на социалните норми на племето, селяните го извикват в центъра на селото и общността оформя кръг около него. След това всички пеят рождената му песен.
Химба вярват, че грешките се поправят не чрез наказание, а чрез обич и припомняне на идентичността. Защото разпознае ли собствената си песен, човек няма нито желание, нито нужда да прави нещо, което би навредило на друг.
В брака хората пеят личните си песни заедно. И накрая, когато човек от племето Химба лежи в леглото си, готов да умре, всички селяни, които знаят неговата песен, идват, за да му я изпеят за последен път.





неделя, 16 септември 2012 г.

Мисли за музиката

                                                                         Мисли за Музиката
Смисълът на едно преподаване е само да подскаже търсенето на това, което всеки носи у себе си, без да го знае. Няма тайна, която Учителят да може да предаде на ученика. Да се преподава е лесно. Да се слуша също е лесно, но по трудното е да се осъзнае това, което е у самия теб, да го откриеш и действително да го овладееш. 
 Със сигурност всеки се е замислял откъде произлизат нотите и защо изобщо ги има. Днес безброй концерти, опери, сонати и всякакъв друг вид музикални произведения се свирят от милиони музиканти по цял свят благодарение на един човек.
 
 
 Гуидо д’Арецо (990–1050) е онзи, чийто уникален ум сътворява музикалните ноти. Той не измисля просто седем знака, чрез които да координираме слуха си, а създава цяла нова азбука на звуковете. Д’Арецо е един от най-големите музикални теоретици на Средновековието. Роден е в Италия и получава образованието си в бенедиктинския манастир в Помпоза, близо до Ферара. По време на обучението си монахът забелязва как певците се затрудняват при запомнянето на литургичните песнопения. Затова измисля система от музикални знаци, чрез които музикантите да се ориентират за правилните тонове. Нотите били изобразени върху четири успоредни линии, всяка от които съответствала на определен тон, отбелязан в началото й с буква. Тогава те имали квадратен вид, но днес успоредните линии вече са пет, а формата им е овална. По-високите били отбелязвани на по-високи линии, а на всяка от седемте ноти Гуидо дал име: ut, re, mi, fa, sol, la, si. Това били първите срички от химна за свети Йоан Кръстител: 
 
UT queant laxis
REsonare fibris
MIra gestorum
FAmuli tuorum
SOLve polluti
LAbii reatum
Sancte Ioannes.
 
 
Преведени на български език те означават:
 
До – Dominus – Господ
Ре – Rerum – Материя
Ми – Miraculum – Чудо
Фа – Familias Planetarium – Седемте планети, т.е. Слънчевата система
Сол – Solis – Слънце
Ла – Lactea Via – Млечен път
Си – Siderae – Небеса. 
 
Дали Бог ни говори чрез музиката или музиката говори за Бог - велика е тайната на божествения произход на това изкуство.  Гуидо д’Арецо казва, че е на 33 години, когато написва нотите, а първоначално музикалните знаци са създадени, за да улеснят музикантите, изпълняващи църковна музика. 
Нотите на Д'Арецо са език, който ни помага да развиваме себе си чрез музиката. Тя е един от най-добрите начини за общуване между хора. Език, който непрекъснато се променя и развива, но който е точно толкова пленителен, колкото е бил и преди хиляди години.
 
 
 
Джошуа Бел
 
 
Мъж се настани в метростанцията на Вашингтон и започна да свири на цигулка;
беше студена януарска сутрин. Той изсвири шест произведения на Бах в рамките на около 45 минути.
През цялото това време в час пик, преминалите през станцията бяха преброени над 1100 души,
повечето от тях на път за работа.
Изминаха три минути и мъж на средна възраст забеляза, че свири музикант. Той забави крачка и поспря за няколко секунди, след което отново забърза, за да хване разписанието.
Минута по-късно, цигуларят получи своя първи долар – от жена, която дори не се спря, а продължи своя ход, подхвърляйки сумата.
След още малко, някой се облегна на стената, за да го послуша, но мъжа погледна часовника си и отново пое по пътя си. Очевидно закъсняваше за работа.
Този, който прояви най-голям интерес бе едно три годишно момченце. Майка му го подръпна забързана, но детето спря да погледа цигуларя. Най-накрая майка му го дръпна по-силно и детето продължи да върви, извъртайки главата си назад през цялото време. Цялото това бе повторено от още няколко деца. Всички родители без изключение, пришпорваха децата си да продължат да вървят.
В следващите 45 минути музикантът продължи да свири, а само 6 души спряха и постояха за малко.
Около 20 от тях му дадоха пари, но продължаваха да вървят в същата крачка.
Той събра точно 32 долара. Когато приключи с изпълнениято си и настъпи тишина, никой не разбра.
Никой не аплодира.

Никой не знаеше, че цигуларят бе Джошуа Бел, един от най-талантливите музиканти в света.
Той току що бе изсвирил едни от най-изумитлените произведения писани някога,
на цигулка струваща 3.5 милиона долара.
Два дни преди изпълнението му в метрото, Джошуа Бел препълни зала в Бостън,
където средната цена за билет бе 100 долара.
Историята е съвсем истиснка.
Тайното изпълнение на Джошуа Бел в метро станцията бе организирано от Уошингтън Поуст,
като част от социален експеримент за възприятията, вкуса и приоритетите на хората.

Цялата концпепция на експеримента в обичайна обществена среда,
в необичаен час бе да се даде отговор на въпроса:
Забелязваме ли красотата?
Спираме ли да я оценим?
Разпознаваме ли таланта в една необичайна ситуация?

Ако нямаме момент да спрем и да послушаме един от най-добрите музиакнти в света,
свирещ най-прекрасната музика писана някога, колко още други неща пропускаме?

Източник- интернет
Петър Дънов
Влияние на музиката
 
От кой свят излиза музиката? – От умствения. Защо? – Защото само интелигентният човек може да пее и да свири. Значи между музиката и интелекта има известна връзка. Те вървят успоредно. Правата мисъл не е нищо друго, освен музика.
Задача: Заучете основната гама – до възходяща и низходяща степен, и когато имате добро разположение, пейте. Които не могат да пеят, трябва да правят усилия, все ще постигнат нещо. Ще се ръководите от пианото или от органа, да започвате от естествения тон, а не произволно. Ако не сте разположени, разгневени сте, пак пейте гамата и наблюдавайте как ще се отрази върху психиката ви. Ако сте гневен или изпитвате някакъв страх, пейте гамата нагоре и надолу и наблюдавайте в кои тонове се явява дисхармония. Ще забележите, че всяко отрицателно състояние се отразява дисхармонично върху специфичен тон. Като правите тези наблюдения, ще разберете къде е слабото ви място и ще можете сами да си въздействате. – Как? – Пак чрез музиката. Като пеете известно време, вие ще се тонирате. Някои музиканти не взимат правилно тона „ре“. – Защо? – Те са крайно активни. Други не взимат правилно тона „до“, трети – „си“, или други някои тонове.
Истински певец или музикант е този, който всякога взима тоновете правилно. Най-малката дисхармония в пеeнето или свиренето показва, че певецът или музикантът не спазва разумните, природни отношения между тоновете. Когато говорим за музиката, ние я разглеждаме в широк смисъл, не само като пeене или свирене. В такъв случай и говорът е музика. Колкото по-обработен е човек, толкова по-музикално говори. И той прави акценти на известни думи, но в него всичко е хармонично. Обаче гневният, сърдитият човек нарушава хармонията в говора си. Той говори ту forte, ту pianissimo, но където трябва и не трябва, а това прави говора немузикален, неприятен.

PranaAna
А вие харесвате ли своя глас? Обичате ли да пеете или мислите, че не може да пеете? Разгледайте и другите страници в бога, за да се информирате за ползите от пеенето...

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Петър Дънов
Из
"Най-малкият опит"
Добрата Молитва
Размишление върху Царството Божие



От нас се изисква нещо много малко. Какво ми коства да изпратя една добра мисъл? Преди години при мен дойде един да му предавам музика. Иска да стане добър цигулар, певец, но по лесния начин. Казах му, че в музиката няма лесен път. Това е най-трудният път. На такъв малък инструмент ти трябва да покажеш такова голямо изкуство, че да учудиш хората. И при пеенето е същото. При него работиш с една малка ципица в ларингса си. Вие на младини, като сте пеели, гледали сте през прозореца, дали ви слуша някой. Значи на Любовта сте пели. А след като се оженят, хората не пеят. Щом не пеят, аз ги считам за паднали ангели. Преди да се оженят са ангели, а като се оженят са паднали ангели.
Ако вие знаехте да пеете хубаво, щяхте да уредите всичките си работи. Ако вие знаехте да пеете, тенджерата ви сама щеше да отиде на огнището. И яденето ви само щеше да се сготви. Аз ще пея и стомната сама ще се напълни. А пък ние всичко трябва сами да правим. Голяма е силата на пеенето. Ще ви разкажа един случай. При един директор отива една певица и иска да я прослуша, но той нямал време. Тогава тя запява една ария, макар че той не иска. Директорът е възхитен от пеенето ѝ и вече е готов да ѝ помогне. Като имаш работа с банков чиновник, изпей му една ария, ама с Любов. Значи, при най-лошите условия приложи Божията Любов: И на дявола щом му запееш, той няма да те изкушава.
Значи единственото нещо, което може да те препоръча пред директора на една опера, е хубавото изпълнение на една трудна ария.
Вие всички сте кандидати за небето. Но за да отидете на небето, трябва да сте отлични певци, да пеете, както ангелите пеят; да имате светли мисли, да бъдете чисти и да обичате Истината, както ангелите.

вторник, 11 септември 2012 г.

Пеене за деца, бременни и мами


 ...

За повече информация за ползите от пеенето по време на бременност, както и за пеенето на деца и родители може прочетете тук:

Утробата е класна стая
Здравето, емоционалността, интелектът и дори творческите способности се залагат в 9-те месеца между зачатието и раждането.

Два ставнително наскоро обособени клона на психологията изучават най-ранния ни опит. Пренаталната психология се фокусира върху този, с който се сдобиваме през 9-те месеца в утробата- от зачатието до раждането.Пренаталната психология се занимава с опита, продобит при самото раждане и непосредствено след това. Оказва се че този пренатален опит е твърде богат- той е съхранил знания и емоции, които са се запаметили абсолютна несъзнателно, но толкова трайно и на толкова фундаментално равнище, че в голяма степен сме това, което сме, заради него. Част от наученото може никога да не изплува в съзнателен спомен, а завинаги или поне задълго да остане в сферата на несъзнаваното.  
Наученото ни подготвя за времето и мястото, кудето ще се появим. До не много отдавна на новороденото се е гледало като на необременено с каквито и да е знания същество- празен съд, в който те започват да наливат след раждането. Науката от последните години доказва, че още докато сме в утробата научаваме много и това познаниие има огромно значение за целия ни бъдещ живот. Изключително силно ни влияе и начинът, по който сме се родили...
Паметта на неродонето
Истината е, че малко хора имат съзнателни спомени от преди 3 годишна възраст.  Според американския психолог д-р Дейвид Чембърлейн в кигата си Бебетата помнят, представя експерименталните си изследвания, доказващи съществуването на пренатална памет. Чембърлейн доказва, че по време на вътреутробния си живот детето събира и обработва информацията, която достига до него, трупа опит и постоянно се учи от него точно като нас, възрастните.

Линк Ползи от пеенето по време на бременността- ранна връзка дете- родител

В часовете се провеждат занятия, които са насочени към създаване на ранната връзка майка-дете, чрез употребата на гласа. Ще учим как да комуникираме с детето си, докато то още е в корема на мама. Ще изграждаме силна емоционална връзка и ще положим основата на възпитанието на детето. Посредством подбрани упражнения за гласа, песни, дишане и красиви български ритми ще ви въведа в дебрите на ефективната комуникация с вас самите, с вашето дете и с околния свят. Целта е да създадем усещане за цялост, пълнота в комуникацията, спокойствие и пълна релаксация по време на провежданите семинари.

Очаквам ви!

Линк "Отворени часове по народно пеене"   Заповядайте

Извадка от книгата на М. Бертен "Всичко за пренаталното възпитание "
"Именно посредством ароматите, вкусовете, формите, цветовете, структурите и звуците се извършва развитието на зародиша и плода. "
Познанията
Да припомним, че сетивните органи и съответните мозъчни центрове са на своето място от края на ембрионалния период към трерия месец от вътрешноутробния живот.  През шестте месеца от периода на развитие на плода те се развиват и усъваршенстват специализацията си по различни начини според естеството на техната функция и според качеството и интерзитета на стимулациите, които получават."
повече от книгата четете тук:
Слухът- първото сетиво на Мъдростта